MENU


 Behandlings typer
     Dobbelt komplet. Anbefales
     Hulrum
     Bund og Skærme
     3 lags special

 Din garanti
    Test og resultater
        Hvilke biler ruster mest
        Uvildig test
        Et PAVA sprøjteskema
        Drypfri rustbeskyttelse
    Levetidsgaranti
    Varevognsgaranti
    Kombination med fabriksgarantier
    Om fabriksgarantier

Test og resultater



... selv nyere biler ruster

En undersøgelse af rust i biler viser, at selv nyere biler har kraftige rustangreb. Fabrikkerne har droppet rustbeskyttelsen, og det stiller endnu større krav til forbrugernes behandling af bilen.

Mens bilproducenternes annoncer forsøger at overbevise os om det modsatte, viser den seneste nordiske undersøgelse, at rust i nyere biler er et alvorligt problem.Undersøgelser afslører at nogle bilfabrikker helt har droppet rustbeskyttelsen på nye biler. I stedet anvendes et tyndt zinklag, der kun beholder sin rustbeskyttende effekt i maksimalt 6 år.

Således vil mange bilejere få sig en grim overraskelse med rustgennemtæringer på et tidspunkt, hvor der ikke er hjælp at hente i garantien. Et eksempel herpå er en bestemt model der blev undersøgt da den var 3 år gammel. Her klarede den sig pænt; men efter 7 år var effekten af det tynde zink-nikkel-lag helt forsvundet.

Rustangrebene er kun sjældent af et omfang, så de kan konstateres og lægges ind under garantien; men mængden af rust vidner om, at det hurtigt kan blive et problem - vel at mærke efter at garantien er udløbet. Man kan i dette tilfælde næsten tale om en indprogrammeret livslængde, som netop får bilen til at holde garantiperioden ud - men heller ikke længer !!

Vi kan ikke udelukke at der er en eller flere bilfabrikker, hvis rustgarantier afviger fra det beskrevne mønster. Vi kan derfor kun anbefale, at du læser dine garantibetingelser grundigt igennem inden du evt. beslutter dig til at undlade efterbehandling af rustbeskyttelsen.
 
Til top
PDF   Print
Herlev Pava Center Aps Ellekær 5C 2730 Herlev tlf 44 94 77 66 email info@pava-herlev.dk
Rapportér et problem.